אודות

מקור שם החברה בעיר האיטלקית העתיקה MODENA, זאת בכדי להעצים את המקורות והשורשים ואת המשמעות של Made in Italy עם כל האיכויות והאסוציאציות שעולות לנו בראש כשאנו מבינים שהמוצר איטלקי. בשנת 2006, חברת מוטינה פצחה בדרך חדשה. לאחר 30 שנה בענף ייצור הקירמיקה, רוח חדשה של שינוי שטפה את החברה כאשר חמישה מעצבים צעירים רכשו אותה והפכו אותה למובילה בתחומה. חמשת המעצבים, בעלי ניסיון והוכיחו עצמם גם כאשר עיצבו והשיקו קולקציות של אריחי ריצוף וחיפוי בחברתם הקודמת Provenza.

היום נחשבת מוטינה לחברה הכי יצירתית ומצליחה באיטליה. המגמה החדשה של מוטינה היא להתמקד בעיצובים בלעדיים פרי שיתופי פעולה עם מעצבי על וייצור tailor made אשר משלב טכנולוגיה עדכנית עם פרטים בעבודת יד ומבטיח מוצר באיכות בלתי מתפשרת. תהליך ייצור שמקבל לתוכו אקספרימנטים, שהחדשנות היא הערך העליון, ומזמין התנסויות חדשניות בחומרים אשר מותחות את גבולות ענף הקירמיקה ומעמידות את מוטינה בחזית. משולב בתפיסה רעננה על תפקיד אריחי הקירמיקה שכבר מזמן אינם רק אריחי ריצוף וחיפוי אלא מהווים חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית ומהתחושה הכללית שמבקשים ליצור בחלל.

ההשפעות של מוטינה

כתוצאה מהתשוקה של חב’ מוטינה לאמנות, עיצוב איכותי ואדריכלות, וכתוצאה מההערצה האמיתית ליוצרים באשר הם מתחומים מגוונים: עיצוב גרפי, צילום ועד אופנה, מוטינה תמיד בחיפוש אחר ה”מאסטרים” – אלה שעבודתם משאירה חותם על השדה בו הם פועלים ומהווה מקור בלתי נדלה להשראה.מצד אחד מוטינה מאמצת את האמרה: Less is More”” אותה הנחה של Mies Van Der Rohe אבי האדריכלות המודרנית ואת עשרת הדיברות לעיצוב טוב עפ”י dieter rams החלוץ של המינימליזם ולבסוף גם את אמונותיו של Bruno Munari מעצב רב תחומי שהציע להסתכל על העולם בעיניים אחרות. מצד שני, מוטינה חובקת גם את פילוסופיית הדקונסטרוקציה שבאה לידי ביטוי בעבודותיו של מעצב האופנה Martin Margilea, המשלב אלמנטים שונים וטקסטורות ליצירות שגונבות את ההצגה. שיטת הדקונסטרוקציה תוארה לראשונה על ידי הפילוסוף הצרפתי ז’אק דרידה ומשמעותה בניסוח כללי פירוק הטקסט והבנייתו מחדש. מתודה זו חותרת תחת מבנים של משמעות בטקסט עצמו, כדי לפורר כל משמעות יציבה או אפשרית בקרבו. מעצבים מתחומים שונים ביניהם מרטין מרגילה אימצו את השקפת העולם הזו ומבטאים אותה ביצירותיהם. השפעות נוספות של מוטינה מגיעות מעולם האמנות. בין האמנים ששימשו להשראה נמצא כמובן מרק רות’קו וציורי השדות הצבעוניים שמצויירים על גבי קנבסי ענק במשיחות צבע שמתפשטות ומתמזגות לכדי יצירת משטח “לא שבור”. אגנס מרטין ופלטת הצבעים שלה, כאשר היא משתמשת בעיקר בגווני השחורים, הלבנים והחומים אשר נמוגים לצבעים אתריים. ולבסוף הצלם Hirosho Sogimoto אשר טכניקת הצילום שלו מקנה לנו חוויה של זמן בתוך התמונה. אלה ההשפעות ונקודות הייחוס של מוטינה בגישתם לעיצוב האריחים והן בהחלט ניכרות בויזואליות, בטקסטורליות ובגוונים של הקולקציות.

מוטינה בעולם

קירמיקה נתפסת כחומר שמסוגל להלביש חללים פרטיים וציבוריים, הפרוייקטים שתוכננו עם הקולקציות של מוטינה הם רבים ומגוונים וכוללים רשתות אופנה, מסעדות עדכניות, אוניברסיטאות יוקרתיות, מוזיאונים וגלריות כדוג’ הTATE בלונדון ומכסים שטח גיאוגרפי מאירופה ועד אסיה דרך האוקיינוס האטלנטי. האתגר של מוטינה היה להעלות את מעמדם של אריחי הקירמיקה המסורתיים למעמד של יוקרה, high end, כזה שיוכל להשתלב בפרויקטים נחשבים שמתבצעים ע”י האדריכלים הגדולים והמובילים בעולם.

אתר החברה

Toggle Content goes here